دسته‌بندی نشده

انواع جلد سررسید

مانند هر کتاب یا آلبوم یادگاری، اولین چیزی که در هنگام خرید سررسید می بینید، جلد آن است. بنابراین، ناگفته نماند که اغلب افراد در هنگام خرید این محصول به دنبال یک طرح منحصر به فرد برای جلد سررسید خود هستند. با این حال اغلب افراد نوع جلد این محصول را با توجه به بودجه و سلیقه خود یا ترند آن زمان انتخاب می کنند. همه افراد یک کتاب یا سررسید را از روی جلد آن قضاوت می کنند و این چیزی است که نمی توان آن را تغییر داد. به همین دلیل انتخاب یک سررسید با جلد مناسب به یک کار سخت برای افراد تبدیل شده است.

معرفی انواع جلدهای سررسید

سررسیدها و سالنامه ها از محصولات محبوب و پرکاربرد به شمار می روند و با انواع مختلفی از جلدها تولید می شوند. هر نوع از جلدهای سالنامه ها مشخصات و کاربردهای منحصر به فردی دارند. اغلب افراد با توجه به سلیقه، بودجه و انتظاراتی که از جلد دارند، از میان مدلهای مختلف جلدها انتخاب می کنند. قطعا و یقینا کیفیت انواع مختلف جلدها برای سررسید، متفاوت است. برخی از انواع جنسهای جلد سررسید در اثر حرارت، تغییر رنگ می دهند و بسیار مورد استقبال مشتریان قرار می گیرند.

جلد سررسید

سررسید با جلد نرم

برخی از انواع سررسیدها با پوشش نرم و انعطاف پذیری از جنس کاغذ ضخیم تشکیل شده اند. این نوع جلد سالنامه ها علاوه بر انعطاف پذیر بودن، سبک هم هستند. معمولا این نوع جلد پس از چاپ بر روی آن، یک لایه شفاف نازک اضافه می شود که ممکن است براق یا مات انتخاب شود. این لایه لمینت به منظور محافظت از جلد سالنامه اضافه می شود تا جلد مدت زمان بیشتری تمیز و سالم نگه داشته شود.

در مقایسه با انواع دیگر جلدهای سررسیدها، جلدهای نرم قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه ای دارند. بنابراین خرید سررسید با جلد نرم برای هر فرد یا دانش آموزانی که بودجه محدودی دارند، یک گزینه ایده آل محسوب می شود. علاوه بر این، جلدهای نرم سررسید با هر نوع چاپی از جمله عکس، متن، آرم مدرسه، نقاشی سازگار هستند و همه چیز را می توان بر روی آنها چاپ کرد.

سررسید با جلد سخت

جلدهای سخت سررسید، نوعی دیگری از پوشش های محبوب هستند که از جنس مقوای سخت و بسیار ضخیم ساخته می شوند. این نوع جلد سررسید بر خلاف جلدهای نرم، انعطاف پذیر نیست و تا نمی شود. درست مانند جلد نرم، جلدهای سخت نیز هر نوع چاپی را در خود جای می دهد. مزیت دیگر این نوع جلدها این است که در برابر سایش و پارگی بهتر مقاومت می کنند. زیرا جلدهای سخت سالنامه ها معمولا از متریال قوی تر و مستحکم تری ساخته شده اند.

انواع جلد سررسید

سررسید با جلد چرم مصنوعی

یکی دیگر از نمونهای جلدهای پرکاربرد برای سررسیدها، جلدهایی هستند که با چرم مصنوعی درست می شوند. این نوع جلدها سازگار با محیط زیست شباهت زیادی به چرم واقعی دارند و در عین حال ظاهری مجلل و شیک برای سررسید ایجاد می کنند.

مزیت جلد سالنامه از جنس چرم مصنوعی این است که افراد می توانند لوگو، متن یا طرح مورد نظر خود را بر روی آن حکاکی کنند. همچنین حکاکی هایی که بر روی جلد سررسید از جنس چرم مصنوعی اعمال می شوند می توانند به رنگ طلایی، نقره ای یا سفید انتخاب شوند. افراد می توانند حکاکی هایی که برای این نوع جلد در نظر گرفته اند را در قسمت جلو، پشت یا ستون فقرات سررسید چاپ کنند. البته قیمت جلد چرم مصنوعی کمی بیشتر از سایر انواع جلدهای سالنامه ها است.

سررسید با جلد جیر

سررسیدهایی که برای آنها جلد با پارچه جیر به کار می رود، ظاهری متفاوت و جذاب دارند. همچنین این نوع جلد قابلیت رنگ آمیزی با رنگ های مختلف را دارند و از نظر طرح و رنگ از تنوع بالایی برخوردارند. جلدهای جیر به داشتن ظاهری متفاوت و فانتزی، از محبوبیت بالایی در میان خریداران برخوردارند. افراد می توانند با استفاده از لیزر بر روی جلدهای جیر لوگو یا نوشته مورد نظر خود را درج کنند.

کیفیت جلد سررسید از جنس جیر برای مصرف کننده نهایی قابل ارزیابی نخواهد بود. در بررسی کیفیت این نوع جلد می توان گفت میزان تراکم پرزهای آن، کیفیت این محصول را نشان می دهد و هر چه تراکم پرزهای پارچه جیر بیشتر شود، کیفیت آن افزایش می یاید. همچنین جلدهای جیر بی‌کیفیت پرزهای یکدستی ندارند یا چسب استفاده شده در تهیه این نوع جلد از جیر بی‌کیفیت عبور کرده و بر روی جلد سالنامه لکه های تیره ایجاد می کند.

سررسید با جلد ترمو

جلدهای ترمو نمونه دیگری از جلدهای چرم مصنوعی هستند، اما با این تفاوت که جلدهای ترمو از جلدهای چرم مصنوعی نازک تر هستند و در عین حال کیفیت بالایی دارند. یکی دیگر از تفاوت های جلد ترمو با جلد چرم مصنوعی این است که جلدهای ترمو نسبت به حرارت واکنش نشان می دهند. به همین دلیل به روش داغکوب بر روی این نوع جلد سررسید لوگو درج می شود.

پس از درج لوگو به روش داغکوب بر روی این نوع جلد تغییر رنگی بر روی آن ایجاد می شود که جلوه بسیار جذابی ایجاد خواهد کرد. البته افراد می توانند با استفاده از روش طلاکوب نیز بر روی این نوع جلد لگو چاپ کنند.

نمونه جلد سررسید

سررسید با جلد گالینگور

جلد گالینگور ترکیبی متنوعی از یک لایه کاغذی و پی وی سی لمینیت است. این نوع جلد از نظر بافت، رنگ و کیفیت در مدل های متنوع تولید می شود. جلدهای گالینگور وارداتی از کیفیت و قیمت بالایی برخوردارند. این نوع جلد سالنامه در مقایسه با جلدهای چرم مصنوعی و جلدهای ترمو ضخامت کمتری دارند و همچنین با انواع چسب ها سازگار هستند.

محدودی برای چاپ لوگو بر روی جلد گالینگور وجود ندارد. افراد می توانند با استفاده از روش های داغکوب، طلاکوب، نقره کوب و چاپ سیلک بر روی این نوع جلد سررسید لوگو درج کنند. فقط درج لوگو به صورت لیزر مستقیم روی این نوع جلد قابل اجرا نیست.

جمع بندی

افرادی که برای انتخاب سررسید با جلد مناسب تردید دارند، با اطلاع از انواع جلدها و شناخت مشخصات آنها می توانند انتخاب بهتری داشته باشند. قطعا عوامل متعددی از جمله صحافی سررسید، کیفیت جلد و قیمت در انتخاب جلد سررسید دخالت دارند. با این حال اغلب افراد سررسیدهایی که با جلدهای متنوع تولید شده اند را با توجه به بودجه و سلیقه خود انتخاب می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *