مقالات هدایای تبلیغاتی

نکات مهم در رابطه با طراحی لوگو

طراحی لوگو برند

نکات مهم در رابطه با طراحی لوگو

یک لوگو خوب، نام برند شما را برجسته می کند و آن را به درستی به دیگران می شناساند. در این دنیای دیجیتالی مدرن که روزانه به رقابت های مابین بیزینس ها و تجارت ها افزوده می شود، لوگوی برند شما نقشی کلیدی در افزایش جلب توجه موردنیازتان را دارد. برای طراحی لوگو و نصبش بر بیلبوردهای بزرگ، نکاتی حیاتی هستند که باید حتما در نظر بگیرید.

دیزاین لوگو

نکات مهم طراحی لوگو

شروع به کشیدن کنید.

نکات زیادی در رابطه با روش خوب قدیمی آوردن ایده ها و مفاهیم دیزاین های مورد نظر بر روی کاغذ وجود دارد. این روش احتمالا یکی از وقت گیرترین جنبه های طراحی لوگو باشد اما این کار در نهایت ما را به نتیجه ای که می خواهیم می رساند. قرار نیست از همان ابتدا تا خودکار را به دست گرفتید و طرح را کشیدید همانی باشد که می خواهید، شروع کنید، طرح اولیه را بکشید و با تکرار و تمرین های مکرر طرح هایتان را بهبود ببخشید، نهایتا می بینید که همان ایده ای که در ذهنتان داشتید اکنون بر روی کاغذ کشیده شده است.

خودتان را توصیف کنید.

رنگ ها، حالات و طریقه نوشتن لوگو باید به نحوی باشد که به محض مشاهده توسط مشتریان، مشخص کند که شما چه کسی هستید و یا بیزینس و تجارتتان در چه زمینه ای است.

مخاطبینتان را نظر بگیرید.

شما ممکن است برای لوگو برندتان فقط از حروف استفاده کنید و یا ممکن است که همراه با تصویری باشد، در هر صورت توجه کنید که در نهایت باید به دست مخاطبینتان برسد. برای مثال، اگر شما ارائه دهنده محصولات و خدماتی برای کودکان هستید، بهتر است از تصاویر جالب و سرگرم کننده مناسب کودکان در طراحی لوگو برند  خود استفاده کنید.

توصیفی باشد.

شناختی که می خواهید را به دست بیاورید، با طراحی لوگویی که خودش را توصیف می کند. مخاطبین خود را، به سبب قوه دیداری شان، با لوگویی بولد و واضح که به خوبی خودنمایی می کند، بفریبید و به همین ترتیب محصولاتتان را به فروش برسانید و آن تاثیر اولیه ماندگار را در مشتریانتان ایجاد کنید.

طراحی لوگو

ویژگی های لوگو موردنظر

فراتر از مسائل عادی فکر کنید.

جرات داشته باشید که متفاوت باشید. به لوگویی فکر کنید که خاص و ماندگار در ذهن باشد، لوگویی که با طرح های عادی و نرمال کاملا متفاوت باشد و ارتباطی با کامپیوتر و وسایل الکترونیکی نداشته باشد.

سادگی را رعایت کنید.

لوگویتان را به طریقی طراحی کنید که ساده و برجسته باشد، ساده به چشم بیاید و در هر سایزی قابل رویت و خوانا باشد. از طرح های به شدت شلوغ و به هم ریخته خودداری کنید و دنبال طرحی باشید که هنگامی که در مقیاس های کوچک، مانند اندازه ای مناسب بیزینس کارت ها، قرار گرفت، معنایش را از دست ندهد، زیرا اگر اینطور شود، آن اثری که باید بگذارد را نمی گذارد.

سازگار باشد.

فرمت لوگوی مورد نظرتان باید طوری باشد که کارآمدی خود را در سایزی بزرگ و پرینت شده بر روی رسانه هایی مانند تابلوی مغازه ها و بیلبوردها حفظ کند، بدون آن که کیفیتش را از دست بدهد.

رنگ های مناسب انتخاب کنید.

انتخاب رنگ های مناسب برای لوگویتان اهمیت فوق العاده ای دارد. از ابزار مناسبی برای انتخاب و استفاده از رنگ ها استفاده کنید تا آن هارمونی لازم و تناسب رنگ ها حفظ شود. این موضوع را هم در نظر بگیرید که استفاده از رنگ های سفید، سیاه و خاکستری برای لوگو ظاهری زیبا و خاص به آن می بخشد.

فن تایپ را در نظر بگیرید.

اگر در طراحی لوگو خود از حروف استفاده می کنید، احتمالا پیش از آن انواع فونت ها و طرق نوشتن را امتحان می کنید تا در نهایت فونت مناسب لوگو برند خود را بیابید. برای اینکه ظاهری حرفه ای داشته باشد، از بیشتر از دو فونت متفاوت استفاده نکنید و همچنین از انتخاب فونت های رایجی که قبلا مورد استفاده قرار گرفته اند اجتناب کنید از آن جهت که باعث می شود ظاهرش آماتور به نظر برسد.

فونت نوشتاری لوگو

فن نوشتاری لوگو

تحقیق کنید.

تحقیق، بخش مهمی از طراحی لوگو را به خود اختصاص می دهد، منظور از تحقیق کردن این است که به فرض مثال اگر شما خواستید در مکانی یا شهری رستورانی راه بیاندازید و دنبال لوگو مناسبش بودید، می توانید به شکل ظاهری غذاها، اسباب و وسایل آن منطقه توجه کنید و از آن ها برای طراحی لوگو ایده بگیرید.

انتهایی

این نکات مهم در رابطه با طراحی لوگو را به ذهن خود بسپارید، حتی اگر تصمیم گرفتید طراحی لوگو را به گرافیستی حرفه ای بسپارید، کسی که قادر باشد لوگویی کاربردی در تمام زمینه های رسانه ای از وب سایت ها گرفته تا تابلوی مغازه ها و پوسترها برای شما طراحی کند.

ماهورگیفت، دارای خدمات عالی طراحی لوگو و چاپ لوگو با انواع مختلف روش های مدرن، برای مشاوره دادن به شما و خدمت رسانی در جهت طراحی لوگویی که در ذهن شماست، حاضر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *