مقالات هدایای تبلیغاتی

بودجه بندی هدفمند برای تبلیغات

بودجه تبلیغات

مسلما یکی از راه های شناخت و معروف شدن برند و هر کسب و کاری تبلیغات است. تبلیغات باید کاملا برنامه ریزی شده باشد تا بتواند نتیجه لازم را داشته باشد. برای اینکه بتوانید تبلیغات درستی داشته باشید در ابتدا باید مشخص کنید که برند شما نیازمند چه نوع تبلیغاتی است. گاهی استفاده از تبلیغات سطح شهر برای نوع خاصی از تبلیغات کاربرد دارد و گاه استفاده از هدایای تبلیغاتی ارزان و در برخی مواقع حتی تبلیغات تلویزیونی موثر است.

تبلیغات هزینه ای مازاد بر خرج های دیگر هر کسب و کاری است و باید برای آن برنامه ریزی دقیقی داشت. زیرا در اوضاع اقتصادی کشور نمیشود بی گدار به آب زدو باید برای هر خرجی کاملا برنامه ریزی کرد تا شرکت شما دچار مشکل و بدهی نشود.

در این مقاله سعی بر بررسی موضوع بودجه بندی هدفمند برای تبلیغات داریم. برای این که بتوانید برنامه دقیقی برای هدایای تبلیغاتی خود داشته باشید تا انتها همراه ما باشید.

هزینه تبلیغات

هزینه کردن برای تبلیغات نوعی سرمایه گذاری است و باعث پیشرفت کسب و کار و تجارت شما میشود. به یاد داشته باشید تبلیغات درسن باعث این پیش رفت میشود و نه هر تبلیغاتی.

تبلیغات باعث شناخته شدن برند شما میشود و همین شناخته شدن به شما کمک میکند تا فروش بیشتری داشته باشید و سود سازی شما بیشتر باشد. هر کسب و کاری از هر نوعی که باشد نیاز به شناخته شدن دارد. مشاغل و کسب و کار های قدیمی به واسطه معروف بودن نیاز کمتری به تبلیغات دارند و ممکن است برای این کسب و کار ها تبلیغات خیلی کارایی نداشته باشد. چرا که مشتری وفادار خود را دارند.

البته توجه کنید اگر کسب و کار های قدیمی نیز می خواهند که در حوزه فروش از رقیبان خود عقب نمانند باید فکری برای تبلیغات کنند تا بتوانند جایگاه خود را حفظ کنند.

صرف هزینه برای تبلیغات

هزینه صحیح تبلیغات

در این بین کسب و کار های جدید نیاز بیشتری به تبلیغات حس میکنند چرا که نیاز به شناخته شدن دارند. و باید برای این هدف هزینه ای بپردازند. البته به علت بالا بودن هزینه تبلیغات در ابتدا باید برنامه ریزی دقیقی برای آن داشته باشند. به یاد داشته باشید اگر از روش های درست تبلیغات استفاده کنید و برای این کار برنامه ریزی داشته باشید حتما چندین برابر هزینه ای که کرده اید از راه فروش و سود سازی برای شما جبران میشود.

[faq title=” سئوالات متداول ” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا اختصاص مبلغی مشخص در اول هر سال به عنوان بودجه تبلیغاتی روشی درست است؟1″ number=”1″]نمی توان گفت این روش درست است یا نه. روش های زیادی برای تعیین بوجه تبلیغاتی وجود دارد. در این روش اگر شما در ابتدای سال مبلغی برای تبلیغات کنار بگذارید با افزایش تورم ممکن است برنامه ریزی شما دچار مشکل شود و تبلیغات شما درست انجام نشود.[/faq_item][faq_item title=”تبلیغات برای کسب و کار های شناخته شده هم مهم است؟” number=”2″]درست است که کسب و کار های شناخته شده مشتریان خود را دارند اما برای عقب نماندن از رقبای خود باید برنامه ریزی مشخصی برای تبلیغات داشته باشند. در غیر اینصورت خیلی زود میدان رقابت را خالی میکنند و دیگر مشتری و فروشی نخواهند داشت.[/faq_item][faq_item title=”آیا انتخاب روش تبلیغات به نوع کسب و کار بستگی دارد؟” number=”3″]مسلما جواب این سوال مثبت است. چرا که مخاطبین هدف هر نوع تجارت و کسب و کاری متفاوت هستند و باید با توجه به آن ها تصمیم گرفت که چه نوع تبلیغاتی انتخاب شود.[/faq_item][/faq]

روش صحیح تبلیغات

همانطور که هزینه تبلیغات مهم است. موضوع مهم دیگر روش صحیح تبلیغات است. در ابتدا باید به کمک یک مشاور و راهنما مشخص کنید که چه نوع تبلیغاتی در رونق کسب و کار شما تاثیر گذار است. شما به عنوان صاحب برند و کسب و کار مشخص میکنید که چه نوع تبلیغاتی برای شما مفید است. توجه داشته باشید به علت گسترش روز افزون فضای مجازی امروزه یکی از راه های تبلیغات موثر استفاده از اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام است.

انتخاب روش تبلیغات موثر

روش تبلیغات

استفاده از هدایای تبلیغاتی  یکی دیگر از روش های تبلیغات پر بازده است. که البته مشخص کردن و انتخاب نوع هدیه تبلیغاتی نیز نیازمند صرف وقت و بررسی دقیق است.

شما به عنوان مدیر یک مجموعه برای تبلیغات نیازمند یک بازار یاب هستید که بتواند شرایط روز را بررسی کند و بهترین پیشنهاد را در حوضه تبلیغات به شما ارائه دهد.

بودجه بندی هدفمند برای تبلیغات موثر

تنها انتخاب روش درست تبلیغاتی برای رسیدن به هدف فروش و سود سازی کافی نیست و شما باید بودجه بندی هدفمند برای تبلیغات داشته باشید. همیشه هزینه زیاد کردن برای تبلیغات دلیل بر خوب و تاثیر گذار بودن آن نیست. شما باید بتوانید با برنامه ریزی و کمترین هزینه فروش خود را چند برابر کنید. کنار گذاشتن هزینه تبلیغات به نسبت میزان سرمایه و میزان فروش شماست و اگر شرکت شما شرکتی کوچک با سرمایه ای محدود است نیاز نیست برای تبلیغات آن هزینه زیادی بپردازید.

تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات

عوامل موثر بر تعیین بودجه تبلیغات

  • عمر برند: همانطور که در بالا توضیح داده شد برند ها و محصولاتی که شناخته شده هستند نیاز به صرف بودجه کمتری برای تبلیغات دارند چرا که مشتری ثابت و وفادار خود را دارند و فقط برای عقب نماندن از گردونه رقابت اقدام به تبلیغات اندک میکنند. اما برند هایی که نوظهور هستن نیازمند صرف بودجه بیشتری برای تبلیغات هستند تا توسط افراد جامعه شناخته شوند.
  • رقابت: برند هایی که در بازار هایی رقابتی فعالیت میکنند باید به شدت به فکر تبلیغات باشند چرا که اگر نخواهند تبلیغات کنند و هزینه تبلیغات را نپردازند از رقیبان خود عقب می مانند و دیگر جایی در بازار نخواهند داشت.

روش تعیین بودجه تبلیغات

توان مالی

بسیاری از شرکت ها بر اساس توان مالی خود اقدام به اختصاص بودجه تبلیغاتی میکنند و کاری ندارند رقیبان خود تا چه اندازه برای تبلیغات هزینه میکنند. این گونه شرکت ها با توجه به سرمایه خود مبلغ خاصی را به صورت ماهانه یا سالانه برای تبلیغات کنار میگذارند و بر طبق آن اقدام به تبلیغات از هر نوعی میکنند.

رقابت در عرصه تبلیغات

توان مالی شرکت

درصد مشخصی از فروش

برخی از مدیران با محاسبات دقیق مشخص میکنند که درصد خاصی از فروش برای تبلیغات کنار گذاشته شود. و به این ترتیب با افزایش فروش مبلغ تبلیغات افزایش میباد و با کاهش فروش ممکن است هزینه ای برای تبلیغات نپردازند.

برابری با رقبا

در این روش شما با توجه به فعالیت رقبا تصمیم میگیرد که چه مقدار برای تبلیغات هزینه کنید. در این روش شما می خواهید از رقبای خود جلو بزنید و به همین دلیل باید حرکات و فعالیت های رقیبان خود ر ا به شدن زیر نظر بگیرید تا بتوانید در زمینه تبلیغات از رقیبان خود پیشی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *