دسته‌بندی نشده

راهنمای ساخت کاتالوگ دیجیتال با گوشی به روشی آسان

کاتالوگ دیجیتال، مجموعه ‌ای از صفحات الکترونیکی است که اطلاعات مربوط به محصولات، خدمات یا هر نوع محتوای دیگر را به‌ صورت بصری و جذاب به مخاطبان ارائه می‌ دهد. شما به ‌سادگی تنها با استفاده از گوشی خود می‌ توانید این محتواهای دیجیتال را با بالاترین کیفیت ممکن طراحی کنید. اکثر اپلیکیشن‌ های ساخت کاتالوگ دیجیتال رابط کاربری ساده ای دارند و با حداقل هزینه و وقت به شما کمک می ‌کنند.

مراحل ساخت کاتالوگ دیجیتال با گوشی

طراحی کاتالوگ دیجیتال با گوشی روندی ساده و آسان است که در چند مرحله کلیدی انجام می ‌شود:

برنامه ‌ریزی و تعیین هدف

مشخص کنید که کاتالوگ برای چه افرادی ساخته می‌ شود. سپس لیستی از محصولات و خدماتی که باید در کاتالوگ قرار بگیرند تهیه کنید. برای این کار تلاش کنید تا به این سوالات پاسخ دهید:

  • چه خلایی را در کسب ‌و کار خود احساس می‌ کنید؟
  • چه چیزی را می‌ خواهید با کاتالوگ خود به دست آورید؟ (مثلا افزایش آگاهی از برند، ایجاد سرنخ یا افزایش فروش)
  • مخاطب هدف شما چه کسانی هستند؟ (مثلا مشتریان فعلی، مشتریان بالقوه یا شرکا)

کاتالوگ دیجیتال

جمع‌ آوری محتوای لازم

تصاویر و ویدیوهای خود را با دقت انتخاب کرده و مطمئن شوید که متن شما بدون خطا نوشته شده است. فقط از اطلاعاتی که برای مخاطبان شما مفید و مرتبط است، استفاده کنید. در ساخت کاتالوگ دیجیتال باید تقسیم ‌بندی ‌های محتوایی انجام دهید و از عناوین و زیر عنوان‌ های واضح برای هدایت خوانندگان بهره ببرید.

انتخاب اپلیکیشن مناسب

از اپلیکیشن ‌هایی مانند Canva، Adobe Spark، Flipsnack یا Desygner استفاده کنید. اپلیکیشن موردنظر را از App Store (iOS) یا Google Play Store (اندروید) دانلود و نصب کنید. توجه داشته باشید که پلتفرم موردنظر برای ساخت کاتالوگ دیجیتال را پس از جمع ‌آوری داده و تعیین هدف انتخاب کنید؛ چراکه بدین ترتیب با نیاز شما همخوانی بیشتری خواهد داشت.

  • Canva: برای طراحی گرافیکی حرفه ‌ای و استفاده از قالب‌ های متنوع
  • Adobe Spark: برای ساخت ویدیوها و صفحات گرافیکی
  • Flipsnack: برای ساخت کاتالوگ ‌های دیجیتال با افکت ‌های ورق ‌زدن
  • Desygner: برای طراحی گرافیکی با امکانات کامل و آسان

طراحی کاتالوگ

برای ساخت کاتالوگ دیجیتال از قالب‌ های آماده در اپلیکیشن استفاده کنید یا یک قالب جدید ایجاد کنید. عکس‌ های محصولات و متن ‌های توضیحی را به قالب مورد نظر بیافزایید. محصولات را به ترتیب منطقی و با چیدمان جذاب قرار دهید و از فونت ‌ها و پالت های رنگی هارمونیک غافل نشوید.

بهینه‌ سازی و تست

کاتالوگ را پیش ‌نمایش کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به‌ درستی نمایش داده می‌ شود. اگر امکان ‌پذیر است، کاتالوگ را در دستگاه‌ های مختلف (اندروید و iOS) تست کرده تا بتوانید آن را بهینه سازی کنید. سپس، بر اساس بازخوردها و نیازهای جدید، محتوای کاتالوگ را به‌ روزرسانی کنید.

ذخیره و اشتراک‌ گذاری

کاتالوگ را به فرمت PDF ذخیره کنید که برای اکثر کاربران قابل ‌دسترسی باشد. برخی اپلیکیشن ‌ها امکان ایجاد لینک مستقیم برای اشتراک‌ گذاری کاتالوگ را دارند. کاتالوگ را از طریق ایمیل، واتساپ، تلگرام و سایر شبکه‌ های اجتماعی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

انواع کاتالوگ دیجیتال

نکاتی که در طراحی کاتالوگ دیجیتال شما را نجات می ‌دهند

انجام هر کاری از جمله ساخت کاتالوگ دیجیتال فوت ‌کوزه‌ گری ‌هایی دارد که باعث تاثیرگذاری، تمایز و جذابیت محتوا می ‌شود. در اینجا ما این نکات طلایی را با شما به اشتراک می‌ گذاریم:

ایجاد رابط کاربری آسان و درگیرکننده

محصولات موجود در کاتالوگ دیجیتال خود را برجسته کنید. به ‌جای تصاویر آماده، ویدیوهایی از محصولات خود جاسازی و مجموعه عکس هایی باکیفیت و دست اول تهیه کنید. با قراردادن پیوندهای هایپرلینک به فروشگاه آنلاین، خرید برای افراد از طریق کاتالوگ آسان تر می شود. ویرایشگر چند رسانه ‌ای آنلاین در اپلیکیشن‌ های موجود ساخت کاتالوگ دیجیتال این کارها را به ‌سادگی انجام می ‌دهد.

سازگاری فنی و حداکثرسازی دسترسی عمومی

ازآنجاکه اکثر مردم بیشتر از دستگاه ‌های تلفن ‌همراه خود استفاده می‌ کنند، محتوای شما باید با این دستگاه ‌ها سازگار باشد. توجه کنید که کاتالوگ نهایی با هر دو سیستم ‌عامل اندروید و iOS سازگاری داشته باشد. همچنین بهتر است برای مشاهده کاتالوگ نیاز به دانلود آن نباشد و امکان مشاهده آنلاین وجود داشته باشد.

اشتراک داستان‌ های شخصی سازی شده برای برندتان

هنگامی که به‌ صورت آنلاین کاتالوگ ایجاد می ‌کنید، مخاطبان هدف شما باید به‌ سرعت متوجه شوند که این کاتالوگ نماینده‌ کدام برند است. با استفاده از نرم ‌افزارهای رایگان ساخت کاتالوگ دیجیتال آنلاین، می‌ توانید لوگو، ویدیوهای بارگذاری و بنرهای تبلیغاتی خود را اضافه کنید. به علاوه، می‌ توانید کاتالوگ دیجیتال را با رنگ‌ ها و فونت‌ های برند خود شخصی سازی کنید.

بهینه‌ سازی سئو کاتالوگ دیجیتال محصولات

برای دیده‌ شدن بهتر کاتالوگ دیجیتال در نتایج جستجو، باید از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و مخاطب هدف خود بهره ببرید. کلماتی را انتخاب کنید که رقابت کمی روی آن ‌ها وجود داشته باشد. سپس این کلمات کلیدی را به‌ طور استراتژیک در سراسر کاتالوگ خود، از جمله عناوین محصولات، توضیحات و متاتگ ‌ها بگنجانید.

ساخت کاتالوگ دیجیتال تعاملی

طراحی یک کاتالوگ دیجیتال تعاملی می ‌تواند تجربه کاربری را بهبود دهد و جذابیت بیشتری به محتوای شما ببخشد. برای ساخت این نوع کاتالوگ دیجیتال می‌ توانید از ابزارهای طراحی تعاملی مانند Adobe InDesign (با افزونه ‌های تعاملی)، Flipsnack و Publitas استفاده کنید. همچنین اپلیکیشن‌ های موبایلی مانند Canva و Adobe Spark نیز از طراحی تعاملی پشتیبانی می‌ کنند. برای ساخت کاتالوگ دیجیتال تعاملی نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • تعیین نحوه قرارگیری محصولات، عنوان‌ ها و متن ‌ها به ‌صورت منطقی
  • اضافه ‌کردن عناصری مانند دکمه ‌ها، لینک ‌ها، ویدیوها و انیمیشن‌ ها
  • افزودن لینک ‌های تعاملی به صفحات وب، فرم ‌های تماس یا صفحات داخلی کاتالوگ
  • استفاده از انیمیشن ‌های سبک برای جذاب ‌تر کردن محتوا
  • ذخیره کاتالوگ در فرمت دیجیتال مناسب (مانند HTML5 یا PDF تعاملی)

جمع ‌بندی

ساخت کاتالوگ دیجیتال با گوشی موبایل فرایندی آسان است که به شما امکان می ‌دهد محتوای کارآمد و حرفه ‌ای ایجاد کنید. با استفاده از این مراحل و ابزارهای مناسب، می توانید گستره شناخت از برند و فروش محصولات و خدمات خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. بهبود تجربه کاربری مشتریان فعلی و بالقوه‌ شما باعث کسب وفاداری آن ها و کنار زدن رقبا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *